Zákaznická linka:
9:00 - 17:00
222 100 200 Zavoláme vám zpět

Pracovní pojištění do zahraničí

Chystáte se na služební cestu do zahraničí a máte si uzavřít cestovní pojištění pro zaměstnance ? Pokud hledáte o tomto pojištění přesnější informace, jste na správné adrese. V našem článku se podíváme na všechny důležité informace a zodpovíme všechny důležité otázky. 

Cestovní pojištění pro zaměstnance

Proč si sjednat cestovní pojištění do zahraničí?

Možná se ptáte, proč je důležité sjednat si cestovní pojištění do zahraničí, i když třeba cestujeme jen kousek za hranice České republiky, a navíc pouze v rámci Evropské unie, když vám v ní platí EHIC – evropský průkaz zdravotního pojištění (tzv. „modrá kartička“). To je sice pravda, ale v některých případech jeho ochrana a pomoc nemusí být dostačující. Vaše zdravotní pojištění vám hradí péči pouze ve státních zdravotnických zařízeních, v případě těch soukromých je plnění limitováno částkou, kterou byste za obdobné ošetření zaplatili v ČR.

V evropských zemích je také běžná spoluúčast na zdravotní péči či lécích, kterou vám bohužel zdravotní pojištění neproplatí. Neméně důležitou součástí je pak případný převoz zpět do ČR, na který se bohužel klasické zdravotní pojištění nevztahuje. Z těchto důvodů tedy jasně vyplývá, že sjednání kvalitního komerčního cestovního pojištění se opravdu vyplatí a má smysl. A to nejen při cestě na dovolenou, ale také coby pojištění pro zaměstnance na služebních cestách do zahraničí.

Jak správně vybrat pracovní pojištění do zahraničí?

Při výběru cestovního pojištění online pro zaměstnance berte na prvním místě v potaz to, jakou práci budete v zahraničí vykonávat. Podle toho si pak nastavíte smlouvu cestovního pojištění a vyberete produkt s odpovídajícími limity. V rámci cestovního pojištění se rozlišuje, zda se jedná o práci manuální či nemanuální, tj. administrativní.

Za nemanuální práci se považuje opravdu jen práce v kanceláři se spojenou administrativou. Všechno další pak zadejte do smlouvy jako práci manuální. Samozřejmě i v případě, že vyberete jako druh pojištění Pracovní cestu, máte v rámci pojištění zahrnuté i turistické pojištění, takže svůj volný čas můžete pro turistiku bez obav využít. V případě, že byste ale ve smlouvě neuvedli, že se jedná o pracovní cestu, mohl by nastat problém s pojistným plněním při pojistné události, ke které došlo právě při výkonu zaměstnání.

Pojištění vám při správně sjednané smlouvě kryje:

  • léčebné výlohy pro úrazy a nemoci spojené s výkonem práce
  • úrazové připojištění

Nezapomínejte ale také na:

  • pojištění odpovědnosti – vztahuje se na škody způsobené na majetku či zdraví třetích osob v rámci běžného života, nikoliv při pracovní činnosti. Pro pojištění odpovědnosti pro výkon zaměstnání a vůči zaměstnavateli je třeba mít sjednané speciální odpovědností pojištění.
  • pojištění zavazadel – v tomto případě je to u většiny pojišťoven nastaveno tak, že se pojištění nevztahuje na věci, které slouží k výkonu zaměstnání a jsou ve vlastnictví vašeho zaměstnavatele. Tuto skutečnost je ale třeba si ověřit přímo v pojistných podmínkách vybrané pojišťovny, podmínky se u jednotlivých pojišťoven liší.

Povaha vaší práce by se pak určitě měla celkově odrazit ve výběru produktu s limity pojistného krytí. Pokud pracujete administrativně, je přeci jen riziko úrazu výrazně nižší než třeba při manuální práci na stavbě. Pro manuální zaměstnání tedy vybírejte produkty s vyššími limity krytí pojištění léčebných výloh a nevybírejte vždy to nejlevnější cestovní pojištění. Hlavní přeci je, aby vám poskytlo skutečně odpovídající ochranu a pomoc ve chvílích, kdy to budete potřebovat.

Sjednání cestovního pojištění na pracovní cestu

Cestovní pojištění na pracovní cestu si můžete snadno sjednat online na webu Top-Pojištění.cz. Stačí otevřít kalkulačku cestovního pojištění, zadat základní parametry o cestě a pojištěných osobách a hned uvidíte přehledně srovnané nabídky od několika pojišťoven, ze kterých si vyberete to pravé právě pro vás a vaše potřeby. Sjednání dokončíte online, během několika málo minut, pomocí tlačítka Koupit. Po sjednání pojištění obdržíte na e-mail smlouvu a asistenční kartičky, které si stačí si jen vytisknout. Pojištění poté vzniká úhradou pojistného, takže není třeba žádný podpis.

Pokud si nebudete vědět rady, nebo budete potřebovat pomoct s výběrem či sjednáním cestovního pojištění pro zaměstnance – stačí nás kontaktovat. Stejně tak  vám pomůžeme s vystavení faktury pro zaměstnavatele. Náš zákaznický servis s profesionálními pracovníky je tu pro vás – každý den, a to včetně víkendů.

SPOČÍTEJTE SI SVÉ POJIŠTĚNÍ NA CESTY