Zákaznická linka:
9:00 - 17:00
222 100 200 Zavoláme vám zpět

Podmínky portálu Top-Pojištění.cz

Ušetřeno s.r.o. 
se sídlem: Lomnického 1742/2a, Praha 4, 140 00, IČO: 27388239, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 115735, pro využívání služeb prostřednictvím webového portálu www.top-pojisteni.cz.

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Tyto obchodní podmínky (,,Obchodní podmínky") společnosti Ušetřeno s.r.o., IČO: 27388239, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 115735 (,,Ušetřeno") upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti s využíváním webového portálu www.top-pojisteni.cz (,,Webový portál") jinou fyzickou či právnickou osobou (,,Uživatel") a další související právní vztahy.

1.2 Ušetřeno je obchodní společností poskytující prostřednictvím Webového portálu služby informačního servisu a srovnání nabídek služeb a produktů třetích osob (,,Pojišťovny") v oblasti pojištění.

1.3 Ušetřeno je na základě oprávnění k činnosti uděleného Českou národní bankou oprávněno k výkonu činnosti samostatného zprostředkovatele pojištění. Uvedené si lze ověřit v registru dostupném na www.cnb.cz/cnb/jerrs.

1.4 Ušetřeno provozuje svou činnost s odbornou péčí. Ušetřeno jedná při distribuci pojištění vždy čestně a transparentně.

1.5 Ušetřeno udržuje a uplatňuje přiměřené postupy pro zajišťování a řízení střetu zájmů v souladu se zákonem o distribuci pojištění a zajištění.

2. SLUŽBA INFORMAČNÍHO A SROVNÁVACÍHO SERVISU

2.1 Poskytnutím služby informačního servisu nebo srovnání nabídek služeb a produktů Pojišťoven (,,Služba") dochází mezi Ušetřenem na straně jedné a Uživatelem na straně druhé k uzavření smlouvy o poskytnutí služby informačního servisu či srovnání (,,Smlouva"), k jejímuž plnění jsou nezbytné osobní údaje a další doplňující informace sdělené Uživatelem prostřednictvím rozhraní Webového portálu či v rámci telefonního hovoru s operátorem Ušetřena. Bez sdělení osobních údajů a dalších doplňujících informací ze strany Uživatele by nebylo možné Smlouvu uzavřít. Ušetřeno poskytuje Službu pro Uživatele bezúplatně. Ušetřeno generuje zisk z provizí od Pojišťoven za zprostředkování uzavření smlouvy o pojistných produktech a souvisejících službách (,,Pojistná smlouva") a z prodeje reklamního prostoru.

2.2 Osobní údaje, případně další doplňující informace týkající se konkrétní Služby pro účely sjednání Pojistné smlouvy Uživatel poskytuje prostřednictvím on-line formuláře na Webovém portálu, případně jiné internetové stránce (,,Formulář"), v rámci telefonního hovoru s operátorem Ušetřena nebo prostřednictvím e-mailu. Okamžikem odeslání (a řádného doručení) vyplněného Formuláře nebo e-mailu Ušetřenu či okamžikem sdělení potřebných informací v průběhu telefonního hovoru dochází ke vzniku Smlouvy, která se řídí těmito Obchodními podmínkami.

2.3 Obsahem Smlouvy a Služby je zejména komplexní informování Uživatelů o produktech a službách Pojišťoven, jejich analýzy a porovnávání, jakož i oslovování Uživatelů s nabídkami v oblasti pojištění. Služba je poskytována zejména pasivně na základě Uživatelem vyplněného Formuláře, ale i aktivně na základě vlastního uvážení Ušetřena, a to kdykoliv za trvání Smlouvy. Obsahem Smlouvy jsou i činnosti Ušetřena, které vedou k možnosti Uživatele využívat Pojišťovnou poskytovaný produkt nebo službu. Na základě Smlouvy může Ušetřeno poskytovat Uživateli Služby a oslovovat jej nehledě na oblast (konkrétní druh pojištění), v rámci, které uzavřel Smlouvu nebo vyplnil Formulář. Tudíž Uživatel, který vyplnil Formulář pro účely jedné oblasti, může být v rámci Služby ze strany Ušetřena aktivně osloven i v oblastech dalších. Aby mohla být Služba uživatelům poskytována, může docházet k analýze informací a dat o Uživatelích, a to včetně profilování.

2.4 Uživatel bere na vědomí, že pro účely plnění Smlouvy může být ze strany Ušetřena kontaktován jeho zaměstnanci nebo jinými zástupci telefonicky, prostřednictvím elektronické pošty nebo SMS. Uživatel bere rovněž na vědomí, že využitím Služby a uzavřením Smlouvy se stává klientem Ušetřena, a to jej tak může oslovovat i na základě oprávněného zájmu.

2.5 Znění Obchodních podmínek může Ušetřeno měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.

2.6 Při komunikaci s Ušetřenem a sdělováním údajů na Webovém portálu, prostřednictvím e-mailu či prostřednictvím telefonního hovoru s operátorem Ušetřena, jakož i při objednávání Služeb je Uživatel povinen uvádět správně, úplně a pravdivě všechny údaje. Údaje sdělené Ušetřenu je Uživatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Ušetřeno neodpovídá za žádnou škodu způsobenou údaji získanými od Uživatele, které byly nesprávné, neúplné nebo nepravdivé.  Uživatel je dále povinen sdělit výhradně údaje vlastní nebo třetích osob, od kterých k tomu má výslovný souhlas. Ušetřeno nenese odpovědnost za škody, které byly způsobeny neoprávněným poskytnutím údajů ze strany Uživatele.

3. ZPROSTŘEDKOVÁNÍ POJIŠTĚNÍ

3.1 Webový portál obsahuje automatickou ,,kalkulačku", která na základě informací zadaných Uživatelem poskytne přehled dostupných pojistných produktů a služeb nabízených Pojišťovnami, a to včetně uvedení orientačních cen jednotlivých služeb a produktů. Ceny jsou až do zadání všech údajů nezbytných pro uzavření Pojistné smlouvy uvedeny pouze v indikativní výši.

3.2 Ušetřeno srovnává podmínky Pojišťoven pro zvolený druh pojištění na Webovém portálu na základě veřejně dostupných informací nebo dle individuálně zaslaných podmínek Pojišťoven. Srovnání nabídek na Webovém portálu je pouze orientační. Řazení těchto nabídek může být podle ceny nebo jiného filtru, o kterém je Uživatel informován, přičemž může docházet k prioritizaci na základě placené reklamy, která je vždy transparentně označena. Ušetřeno není povinno na Webovém portálu zveřejňovat nabídky všech Pojišťoven poskytujících daný druh pojištění či související služby na trhu. Na základě údajů získaných od Uživatele může být Uživateli rovněž vytvořena podrobná kalkulace či prezentována neveřejná nabídka prostřednictvím telefonního hovoru, e-mailu nebo Webového portálu.

3.3 Pro sjednání Pojistné smlouvy je Uživatel povinen postupovat dle pokynů uvedených na Webovém portálu a vyplnit Formulář či sdělit vše potřebné prostřednictvím telefonního hovoru. Odesláním Formuláře obsahujícího další doplňující informace týkající se konkrétního pojistného produktu či doplňující služby nebo sdělením těchto informací v průběhu telefonního hovoru dojde k analýze potřeb Uživatele. Uživatel má možnost vybrat si nabídku některé z Pojišťoven, kterou obdrží na základě takto provedené analýzy potřeb a kterou vyhodnotí dle svého uvážení za nejvýhodnější.

3.4 Pojistnou smlouvu uzavírá Uživatel přímo s Pojišťovnou, a to na základě svého vlastního svobodného výběru Pojišťovny poté, co se důkladně seznámil s obchodními podmínkami poskytovaného pojistného produktu či služby a porozuměl jim. Pojistná smlouva je uzavřena akceptací nabídky Pojišťovny úhradou.

3.5 Ušetřeno při své činnosti poskytuje Uživateli doporučení vedoucí ke sjednání pojištění na základě informací týkajících se požadavků, cílů a potřeb Uživatele. Uživatel je povinen sdělovat pravdivě své požadavky, cíle a potřeby. Ušetřeno však nikdy neposkytuje Uživateli radu podle pravidel stanovených zákonem o distribuci pojištění a zajištění.

3.6 Ušetřeno výslovně upozorňuje Uživatele, aby před podpisem Pojistné smlouvy zkontroloval pečlivě své podmínky u stávajícího pojištění a možnosti jeho ukončení. Uživatel by měl zejména zkontrolovat, zda mu nehrozí sankce za případné ukončení stávajícího pojištění či zda stíhá stávající pojištění vypovědět včas. Ušetřeno je povinno hradit škodu vzniklou Uživateli na základě uzavření Pojistné smlouvy pouze v případech, kdy se k tomu Uživateli výslovně zaváže (například v rámci konkrétní marketingové akce).

4. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI

4.1 Uživatel bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící Webový portál jsou chráněny autorským právem. Uživatel se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat do programového vybavení nebo dalších součástí tvořících Webový portál Ušetřena či je neoprávněně užít.

4.2 Zájemce není oprávněn při využívání rozhraní Webového portálu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz Webového portálu. Webový portál je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních Uživatelů či Ušetřena a který je v souladu s jeho určením.

4.3 Ušetřeno nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do Webového portálu nebo v důsledku užití Webového portálu v rozporu s jeho určením.

4.4 Uživatel bere na vědomí, že Webový portál nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Ušetřena, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

5. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

5.1 Ochrana osobních údajů Uživatele, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).

5.2 Bližší podrobnosti o nakládání s osobními údaji Uživatele ze strany Ušetřena jsou obsaženy v samostatném dokumentu Zásady zpracování osobních údajů umístěném na Webovém portálu https://www.top-pojisteni.cz/o-nas/ochrana-osobnich-udaju.

5.3 Uživatel bere na vědomí, že pokud využije svého práva na výmaz osobních údajů sdělených Ušetřenu pro účely poskytnutí Služeb, Ušetřeno mu nebudou moci nadále tyto Služby poskytovat a jejich poskytování a související zpracování osobních údajů pro tento účel ukončí. Ušetřeno může s ohledem na své oprávněné zájmy žádosti o výmaz osobních údajů nevyhovět. S využitím práva na výmaz osobních údajů a s uplatněním námitky proti zpracování osobních údajů spojujeme rovněž úmysl Uživatele dále nevyužívat Služby. Proto využití práva na výmaz nebo uplatnění námitky považujeme za výpověď Smlouvy, Služby přestanou být poskytovány nejpozději 30. dnem ode dne doručení.

6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

6.1 Jsou-li některá ustanovení Obchodních podmínek neplatná či neúčinná nebo se takovými stanou, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jejichž smysl se neplatným ustanovením co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky Obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

6.2 Ušetřeno udržuje a uplatňuje systém vyřizování stížností, který zahrnuje i obecná pravidla pro informování o postupu vyřizování stížností. Informace o postupu vyřizování stížností je obsažena v samostatném dokumentu umístěném na Webovém portálu  www.usetreno.cz/reklamacni-rad.

6.3 Pro účely kontaktování Ušetřena včetně případného vyřizování stížností slouží adresy sídla Ušetřena uvedené v těchto Obchodních podmínkách, případně elektronická adresa info@top-pojisteni.cz či telefonní kontakt +420 222 100 200.

6.4 Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

6.5 Uživatel, který je v postavení spotřebitele, má v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, rovněž právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu, přičemž věcně příslušným subjektem je Česká obchodní inspekce, kontakt je k nalezení na webových stránkách www.coi.cz. K rozhodování sporu spadajícího jinak do pravomoci českých soudů je v případě sporu mezi spotřebitelem a zprostředkovatelem neživotního pojištění příslušná též Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. Kontakt možno získat na webovém portálu www.ombudsmancap.cz. Aktuální seznam dalších subjektů mimosoudních řešení sporů pověřených k rozhodování sporů plynoucích ze smluv neživotního pojištění a obecné informace o mimosoudním řešení sporů můžete nalézt na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/.

6.6 Uživatel v postavení spotřebitele může pro řešení sporů ze smluv uzavřených on-line rovněž využít Platformu pro řešení spotřebitelských sporů: www.ec.europa.eu/consumers/odr.

6.7 Ve věcech práva na rovné zacházení a ochrany před diskriminací se může Uživatel obrátit na Veřejného ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno, www.ochrance.cz/.

6.8 Orgánem dohledu nad činností Ušetřeno při výkonu činnosti zprostředkovatele pojištění je v souladu se zákonem o distribuci pojištění a zajištění Česká národní banka. Kontakt je možno získat na webovém portálu www.cnb.cz

6.9 Ušetřeno své služby poskytuje výhradně na území České republiky. Pokud vztah mezi Ušetřenem a Uživatelem obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, například, že se služeb Ušetřena rozhodne využít osoba, která se aktuálně nachází mimo území České republiky, pak platí, že se vzájemné vztahy řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

6.10 Smlouvu lze kdykoliv bezplatně vypovědět písemně na adresu sídla Ušetřena, prostřednictvím e-mailu info@usetreno.cz nebo telefonicky na čísle +420 222 100 200. Služby přestanou být poskytovány nejpozději 30. dnem ode dne doručení výpovědi.

Tato verze Podmínek portálu je účinná od 3. 3. 2025.