222 100 200 Zavoláme vám zpět

Připravte se na zimní sporty, zima začíná a zimní sporty Vás volají!

Publikováno: 07.12.2018

Jste fanoušky zimních sportů? Milujete lyžování, bruslení, lední hokej nebo běh na lyžích? Chcete se zimním sportovním aktivitám věnovat naplno a čerpat z nich maximum výhod? Pak je třeba, abyste se dostatečně připravili. Zejména tehdy, když se sportování nevěnujete pravidelně během celého roku. Při zimních sportech nazapomínejte na své cestovní pojištění, protože lyžovat bez něj se nedoporučuje.

Cestovní pojištění zimní sporty

Jak se připravit na zimní sporty?

Zimní sporty mají své kouzlo. Zasněžené sjezdovky a příjemně hřející horské slunce, zimní stadiony s kvalitním ledem, které jsou plné lidí. Zamrzlé potoky a jezera. K zimě prostě patří a nabízejí jedinečnou příležitost, jak se sportovně vyžít. Jak si zimní sporty co nejvíce vychutnat, eliminovat riziko případného zranění a čerpat z nich maximum pozitiv?

Více o tématu cestovní pojištění na zimní sporty najdete v našem jiném článku ZDE.

Připravte se fyzicky v dostatečném předstihu

Fyzická kondice je i při zimních sportech velmi důležitá. Jít na svah či na kluziště bez přípravy se nevyplácí. Následkem může být nepříjemná tzv. svalová horečka, která může trvat několik dní a také zvýšené riziko vzniku úrazu.

Fyzická příprava závisí zejména na druhu vykonávané zimní pohybové aktivity. Než se pustíte do sestavování cvičebního plánu, odpovězte si na několik zásadních otázek. Je zimní sport náročný pro kardiovaskulární systém? Vyžaduje si sílu, pevné svaly stehen či rukou? Nebo je důraz kladen hlavně na flexibilitu či rovnováhu? Pokud znáte odpovědi na tyto otázky, pak si v dostatečném předstihu (alespoň 2 až 3 měsíce dopředu) sestavte tréninkový plán, který vás na konkrétní zimní sport připraví. Pokud si nevíte poradit sami, požádejte o pomoc fitness trenéra. Například lyžaři by měli věnovat kardio cvičení minimálně 20 minut třikrát týdně a posilovat svaly dolních končetin vhodnými cviky (dřepy, výpady).

Samozřejmě, ideální je věnovat se kardio i silovým cvičením během celého roku. V tom případě by měl být člověk dostatečně fyzicky připraven k provádění zimních sportů a další příprava není nutná.

Nepodceňujte rozehřátí a strečink

Úvodní rozehřátí, spojené se strečinkem a závěrečný strečink, jsou velmi důležité i při provádění zimních sportů. Stále platí, že připraví svalstvo na zátěž a snižují riziko vzniku svalové horečky a zranění. Důležité je věnovat jim dostatek času. Na rozehřátí jsou vhodné lehké kardio aktivity (například běh na místě) v trvání minimálně 5 až 10 minut. V rámci strečinku třeba důkladně protáhnout nejvíce zatěžované svalové skupiny a dané pohyby provádět pouze do takové míry, aby nebyly bolestivé. Pokud například lyžujete, proveďte po rozehřátí několik dřepů. Bruslíte? Pak v rámci rozehřátí a strečinku nevynechejte výpady.

Nepodceňujte bezpečnostní vybavení

Jakémukoli zimnímu sportu se věnujete, nepodceňujte význam ochranných zimních pomůcek. Jde o investici, která může v některých případech ochránit zdraví a dokonce zachránit život. Ochranné lyžařské přilby, brýle, chrániče zad a kolen mají své opodstatnění.

Také je velmi důležité všímat si při provádění zimních sportů ostatních lidí, dění kolem sebe, poslouchat své vlastní tělo a neignorovat jeho signály.

Věnujte čas a energii zvládnutí správné techniky

Za mnoho poranění a úrazů může nesprávná technika vykonávaného zimního sportu. Pokud jste v daném sportu nováčkem, snažte se zapracovat na správné technice například spolu se zkušeným instruktorem. Budete se cítit jistější, sebevědomější i bezpečnější. A i lidé, kteří jsou kolem vás.

Správná výživa a hydratace

Chcete si zimní sport co nejvíce vychutnat bez případných negativních následků? V tom případě věnujte pozornost i správné výživě a hydrataci. Pečené klobásky a svařené víno jsou sice z času na čas fajn, ale jak zanícení sportovci byste měli sáhnout spíše po něčem zdravějším, nemluvě o tom, že alkohol k sportu nepatří.

Jak dodat tělu energii co nejrychleji? Vhodné je občerstvení v podobě kvalitní proteinové tyčinky, sušeného ovoce či ořechů. Zapomínat netřeba ani na pitný režim. Hydratace je důležitá i během zimy, jinak se mohou projevit nepříjemné příznaky nedostatku tekutin jako únava, podráždění a pod.

Rada na závěr, rada k nezaplacení

Sjednání cestovního pojištění zimních sportů je opravdu snadné. V případě, že využijete online porovnání a sjednání pojištění na portálu Top-Pojištění.cz, můžete vybírat z nabídky většiny pojišťoven a jejich produktů. Stačí si zde otevřít kalkulaci cestovního pojištění a zadat základní údaje o cestě a pojištěných osobách. Co se týká sportů, pokud se budete pohybovat na vyznačených sjezdovkách a nepřekročíte hranici 3 500 m.n.m., stačí v kalkulaci zvolit položku Zimní sporty.

A pokud si se sjednáním cestovního pojištění zimních sportů nevíte rady, neváhejte využít služeb našeho zákaznického centra. Stačí nás kontaktovat telefonicky, na online chatu či e-mailu. K dispozici jsme vám každý den včetně víkendů a rádi vám zodpovíme vaše dotazy nebo vám pojištění sjednáme telefonicky.

Spoč?­tat cestovn?­ poji??těn?­

Autor: tým marketingu Top-Pojištění.cz