222 100 200 Zavoláme vám zpět

Havarijní pojištění – často kladené dotazy

Naleznete zde odpovědi na nejčastější otázky uživatelů k havarijnímu pojištění, na které můžete narazit při sjednávání pojištění na našem webu.

Co je havarijní pojištění?

Na rozdíl od povinného ručení je havarijní pojištění dobrovolné. Rozhodně ale ne zbytečné. Pokryje mnohem větší škody, a to například:

  • havárie – pojištění vozidla v případě nehody (vč. střetu se zvěří)
  • živelné pohromy – pojištění proti přírodním katastrofám
  • odcizení – pojištění v případě krádeže vozidla
  • vandalismus – pojištění v případě poničení vozidla vandalem

Co kryje a nekryje havarijní pojištění?

Havarijní pojištění vás ochrání před nejednou pohromou.

Na co všechno se ale vztahuje? Havarijní pojištění pokryje například:

  • havárie – střed, pád, náraz vozidla
  • živelné pohromy – přesný seznam najdete většinou v pojistných podmínkách. Nejčastěji jde o: krupobití, vichřice, záplavy, pád stromu, úder blesku nebo třeba sesuv půdy
  • odcizení celého vozidla nebo jeho částí
  • vandalismus – pojištění v případě poničení vozidla vandalem
  • střet se zvěří nebo poškození zvěří

I havarijní pojištění má své výluky, a těmi jsou například:

  • úmyslné poškození vozidla
  • škody, které vznikly přirozeným opotřebením
  • škody, které způsobí věci přepravované na střeše vozidla – nejčastěji lyže, kolo
  • škody na cizím vozidle – ty vám pokryje povinné ručení

Tip: přečíst v pojistných podmínkách část Výluky

Co je pojistná částka u havarijního pojištění?

Pojistná částka je částka, kterou si při sjednání havarijního pojištění nastavíte vy sami. Měla by odrážet skutečnou hodnotu pojišťovaného vozidla. Při jejím stanovování si nechte opravdu záležet – špatně nastavená pojistná částka totiž může ovlivnit průběh pojistné události.

Pokud by byla částka vyšší, šlo by o nadpojištění a pokud naopak nižší, šlo by o podpojištění. Pozor! Při podpojištění při likvidaci škody dojde ke krácení pojistného plnění.

Jak sjednat havarijní pojištění online?

Sjednat si havarijní pojištění není nic složitého. Zvládnete to hravě online. Aby šlo všechno ještě o kus rychleji, připravte si k ruce velký technický průkaz.

  1. Nejdříve si otevřete kalkulaci havarijního pojištění.
  2. Vyplníte základní údaje o vás, vašem vozidle a stanovíte si pojistnou částku vozidla.
  3. V přehledném srovnání si vyberete pojištění, které vám sedí nejvíce. V nabídce najdete i povinné ručení a různá připojištění, která si k havarijnímu pojištění můžete přidat.
  4. Vyplníte detailnější údaje z technického průkazu.
  5. Obratem vám na e-mail pošleme všechny potřebné dokumenty k pojištění, údaje pro zaplacení pojištění či manuál pro doložení fotodokumentace.
  6. Dodáte fotodokumentaci pojišťovaného vozidla do data, které vám stanoví vámi vybraná pojišťovna.
  7. A je hotovo. Stačí už jen zaplatit. Doporučujeme platit kartou online, kde dochází k připsání platby okamžitě.

Smlouvou to pro nás nekončí. Při objednávce získáte vstup do Klientské zóny, kde najdete všechny dokumenty online.

Jak zaplatit havarijní pojištění?

Zaplatit povinné ručení u nás můžete hned několika způsoby. Podrobnosti naleznete v průvodní e-mailu či dopisu.

  1. Online prostřednictvím platební brány GoPay (Doporučujeme)
  2. Bankovním převodem
  3. Vkladem hotovosti na přepážce Fio bank
  4. Složenkou na České poště

Tip Topouška: Podívejte se na podrobnější návod, jak zaplatit havarijní pojištění.

Kdy a jak mohu vypovědět stávající havarijní pojištění?

Způsobů, jak vypovědět havarijní pojištění je mnoho. Ať se rozhodnete pro jakýkoli, vždy musíte stávající smlouvu vypovědět písemně s vlastnoručním podpisem.

  1. Výpověď ke konci pojistného období
  2. Výpověď do 2 měsíců od uzavření smlouvy
  3. Výpověď do 3 měsíců ode dne oznámení pojistné události
  4. Výpověď dohodou
  5. Změna vlastníka a prodej vozidla
  6. Vyřazení vozidla z evidence vozidel
  7. Změna pojistného
  8. Nezaplacení pojistného

Tip Topouška: Přečtěte si vše o změně povinného ručení včetně vzorů výpovědí ke stažení.

Je k uzavření havarijního pojištění nutná fotodokumentace?

Ano. Pokud máte sjednané havarijní pojištění, měli byste ve vlastním zájmu pojišťovně doložit stav vašeho vozidla. Pokud byste se totiž rozhodli, že fotodokumentaci pojišťovně neposkytnete, není vám pojišťovna povinna poskytnout plnění v případě pojistné události, nebo může vaši spoluúčast navýšit až na 99 %. Informace k fotodokumentaci naleznete v průvodní e-mailu včetně informace, jestli pojišťovna požaduje samonafocení dle přiloženého manuálu nebo prohlídku provede zástupce pojišťovny.

Co zahrnuje allrisk u havarijního pojištění?

Ve zkratce jde o:

  • havárie – střet vozidel, náraz vozidla, pád vozidla atd.
  • odcizení vozidla i jeho částí – krádež celého vozidla nebo např. jen pneumatiky
  • vandalismus – poškození vašeho vozidla neznámým pachatelem
  • živelné události – povodně, pád stromu, krupobití (přesný seznam najdete vždy v pojistných podmínkách)

Co je spoluúčast u havarijního pojištění?

Jak už název vypovídá, jde o to, kolik peněz budete při úhradě škody platit z vlastní kapsy. Výše spoluúčasti většinou záleží na produktu i pojišťovně samotné. Často si ale můžete vybrat minimálně ze dvou variant. Nejběžnější spoluúčast bývá okolo 5 %.

Tip Topouška: Přečtete si vše o spoluúčasti u havarijního pojištění. V článku najdete i praktický příklad z praxe.

Co je GAP u havarijního pojištění?

GAP nebo-li garantovaná ochrana majetku je speciální pojištění, které chrání vaše vozidlo před ztrátou hodnoty. Jakmile si totiž koupíte nové vozidlo, jeho cena každý měsíc klesá. Největší propad ceny je první 3 roky od pořízení.

Pokud vám někdo nové vozidlo poničí, nebo dokonce odcizí, pojišťovna vám nevyplatí plnou částku za havarijního pojištění, za kterou jste vozidlo před pár měsíci pořídili, ale částku, která odpovídá aktuální tržní ceně vozidla těsně před pojistnou událostí. Můžete tak lehce přijít o desetitisíce až statisíce korun. A právě na takové situace je tu pojištění GAP. Z GAP pojištění dostane rozdíl mezi kupní cenou vozidla a pojistným plněním z havarijního pojištění.

Pokud máte dotazy a komentáře, napište nám na e-mail [email protected] či na chat dole.