222 100 200 Zavoláme vám zpět

Co dělat doma na home office při karanténě

Aktuální situace okolo koronaviru nastěhovala tisíce zaměstnanců na práci domů. Není to úplně jednoduché, zvláště někteří home office snáší hůře. Je potřeba nastavit správný režim, aby člověk pracoval dostatečně, ale naopak, aby nepracoval od rána do večera.

Home office

Jak na home office

Nejdůležitější je pevná vůle. Některým lidem home offiice sedí, rozloží si den na pracovní a nepracovní čas. Dokážou v tomto rozložení pracovat několik týdnů bez fyzického kontaktu s kolegy.

Někdo naopak má slabou vůli a nedokáže se z domácí pohody dostat do pracovního tempa – špatně se soustředí a stále ho od práce něco odtahuje. Pracovní doba se pak natahuje na celý den.

Jak na to?

Vyjasněte si pravidla

  • Uspořádejte si práci z domova podle sebe

Pracovní místo

  • vytvořte si místo jenom pro práci
  • nepracujte v pyžamu

Čas na práci

  • určete, kdy budete pracovat (důležitý je začátek dne)
  • stanovte si pevný režim s cíli či splněnými úkoly

Vše potřebné k ruce

  • vezměte si všechny podklady z práce
  • kontrola síťového připojení

Pracovní režim

  • vyberte si čas na práci na největší blok, kdy jste nejvýkonnější
  • hlídejte si deadliny
  • komunikujte s kolegy telefonicky, e-mail nestačí

Desatero pro práci home officu dle naší HR specialistky

  1. Buďte disciplinovaní. Soustřeďte se na práci a nenechte se při ní ničím rušit.
  2. Určete si pracovní hodiny a dodržujte je. Pomůže vám to jednak pracovat a jednak odpočívat.
  3. Vytvářejte si denní seznamy úkolů. Pokud máte tendenci odkládat výkon své práce, rozvrhujte si raději každou hodinu.
  4. Naučte své přátele a rodinu, kdy vás nemají rušit.
  5. Domluvte se na systému komunikace se svým nadřízeným a dodržujte jej.
  6. Buďte dostupní svým kolegům na Teams či Skypu, telefonu či e-mailu.
  7. Nepodceňujte komunikaci. Pravidelně informujte o stavu vašich projektů a prioritách pro další období. Reagujte na e-maily a telefonáty.
  8. Nejezte při práci. Někteří lidé mají doma tendenci se přejídat, jelikož lednička je jen pár kroků od pracovního stolu 😊
  9. Po práci nezapomeňte na odpočinek, cvičení, dobrou knihu či film.
  10. Pro pohodovou atmosféru při práci či po ní si pusťte hudbu, můžete zkusit třeba: