222 100 200 Zavoláme vám zpět

Koronavirus: AXA Assistance - nejčastější dotazy

Publikováno: 31.05.2020

Pro větší přehlednost jsme pro vás připravili tabulku s přehledem krytí a přehled nejčastějších dotazů týkajících se COVID 19 u AXA Assistance. Jak je to se zrušením letu, s pojištěním storna, s platností pojištění a další.

Aktualizace ke dni 28.6.2021

CSA platba

Základní informace

Preventivní karanténa = karanténa, kde je situace, kdy pojištěná osoba umístěna do karantény z preventivních důvodů (např. příjezd do destinace, návrat z destinace, kontakt s nakaženým) není předmětem krytí cestovního pojištění.

Zdravotní karanténa = situace, kdy je u pojištěného potvrzeno onemocnění COVID 19, jsou z cestovního pojištění kryta všechna rizika (léčebné výlohy, náklady na repatriaci, storno cesty)

Onemocnění COVID 19, resp. léčebné náklady na léčbu jsou kryty z cestovního pojištění dle podmínek jednotlivých tarifů. Varianta Excelent kryje léčebné výlohy spojené s COVID 19 i pokud cestujete do země, do které Ministerstvo zahraničních věcí České republiky nedoporučuje z důvodu onemocnění covid-19 cestovat. V případě cest do zemí, které jsou dle MZV považovany za bezpečené, budete mít krytí léčebných výloh i ve variantě Reference a Komfort.

Cestovní pojištění online

Koronavirus: nejčastější dotazy

Zrušení letu:
Pokud letecká společnost zruší let v souvislosti s koronavirem, mohu uplatnit škodu z pojištění zrušení cesty?
Zrušení letu není pojistnou událostí z pojištění storna. Nárok je třeba vznést na přepravci.

Nechci odcestovat:
Vztahuje se pojištění storna na to, že nechci odcestovat z obavy nakažení koronavirem?

Pojištění storna se nevztahuje na případy, kdy byla cesta zrušena z důvodu epidemiologické situace v cílové zemi.

Platnost pojištění:
Pokud odcestuji a budu umístěn do technické karantény (tedy preventivní opatření, nikoliv zdravotní důvod), jak to bude s platností cestovního pojištění?

Je možné nad rámec znění pojistných podmínek prodloužit cestovní pojištění i ze zahraničí, resp. sjednat nové navazující cestovní pojištění.

Léčebné výlohy a asistenční služby:
Pokud se nakazím koronavirem, bude mi cestovní pojištění hradit léčebné výlohy a asistenční služby?

Ano léčebné výlohy vč. nákladů na léčbu koronaviru budou kryty z cestovního pojištění.

Stornopoplatky – zrušení letu:
Pokud MZV doporučí do dané oblasti necestovat, mohu uplatnit stornopoplatky v důsledku zrušení cesty?

Ne, tato situace není pojistnou událostí z pojištění storna.

Stornopoplatky – uzavřená oblast:
Pokud si nyní objednávám zájezd na léto, sjednám si pojištění storna a oblast bude v době odjezdu uzavřená, mohu uplatnit stornopoplatky?
Ne, tato situace není pojistnou událostí z pojištění storna. V případě uzavřené oblasti je třeba nárok vznést na pořadateli zájezdu.

Náklady na testy na přítomnost COVID 19:
Jsou v rámci cestovního pojištění kryty náklady na testy (antigen nebo PCR) na přítomnost COVID 19?
Preventivní testy nejsou hrazeny z cestovního pojištění. Preventivním testem rozumíme test provedený např. před odletem/ při příletu (např. jako podmínka pro vstup do země), nebo namátkové preventivní testování. Pokud je však test provádět k určení diagnozy (jste ohroženi na zdraví nebo životě) tak pak jsou náklady na test kryty z cestovního pojištění.

Preventivní karántéma:
Pokud budu umístěn do preventivní karantény, mám nárok na zpoždění/zrušení letu, případně na jiná odškodnění?
Pokud se nacházíte v zemi, kde jsou komplikace s onemocněním covid-19 kryty a máte sjednanou odpovídající variantu pojištění pro daný typ cesty, jsou náklady na preventivní karanténu kryty dle sjednaného tarifu. V rámci svého tarifu máte nárok na úradu nákladů na ubytování a stravu v rámci nařízené preventivní karantény, pokud neprobíhá v rámci dohodnutého ubytování a stravování pojištěného nebo na náklady místních úřadů. Náklady na návrat domů po ukončení nařízené preventivní karantény, pokud pro návrat není možné využít původně plánovaný způsob dopravy.

Cestovní pojištění online

 AXA Assistance: tabulku krytí platné od 1.6.2021

 Krytí
storno z důvodu epidemiologické
situace v cílové zemi
neplní*
storno z důvodu preventivní karantény
klienta v ČR v době plánovaného odjezdu
neplní
storno z důvodu zdravotní karantény
klienta v ČR v době plánovaného odjezdu
plní
medex (vč. zdravotní karantény)
– coronavirus
plní
ostatní rizika z CP plní
preventivní karanténa plní (dle tarifu)
vrácení pojistného ne
prodloužení platnosti ano – za poplatek
tolerance překročení 90 denního pobytu
v zahraničí u opakovaných výjezdů
ano

*   doporučíme, aby se klient obrátil na prodejce zájezdu/letenky

Cestovní pojištění AXA Assistance

Podrobnější informace o produktech cestovního pojištění od pojišťovny AXA Assistance naleznete v profilu pojištovny AXA Assistance.

Kam a jak cestovat v průběhu COVID-19

Každá země má ovšem svá pravidla pro to, kdo a za jakých podmínek do ní můžeme vstoupit. Podívejte se tedy na aktuální přehled oblíbených destinací, do kterých mohou Češi vycestovat, i na pravidla, která zde budou platit. Článek Koronavirus cestování – kam můžeme vyrazit na dovolenou? najdete zde.

Spočítat cestovní pojištění

Autor: David