222 100 200 Zavoláme vám zpět

Jak na pojištění karavanu

Na našich stránkách se nevěnujeme jen pojištění osobních vozů, ale rovněž motocyklů nebo karavanů. Je jisté, že letní dovolenková sezona se blíží. Poptávka po obytných vozech a přívěsech v posledním roce navíc ožívá i kvůli pandemii. Pojďme se tedy podívat, na co při pojištění svého domova na kolech myslet.

Jak na pojištění karavanu

Obytný vůz vs. obytný přívěs

V těchto termínech je poměrně zásadní rozdíl. Karavan neboli obytný přívěs je připojen k druhému vozidlu, ale obytný vůz je považován za jeden celek s vlastním pohonem. U obojího ovšem platí nutnost sjednat povinné ručení, které kryje rizika, vyplívající z provozu motorového vozidla. A opět se nejspíše ptáte, proč, když obytný přívěs nemá motor? Základním kritériem je totiž registrační značka a technický průkaz, který musí mít i obytný přívěs.

Domácnost na kolech

Ať už jde o přívěs nebo obytný vůz, obojí obsahuje vybavení, které v běžném voze nenajdete. Proto není na místě podceňovat pojištění movitých věcí, které jsou součástí interiéru, jako například sociální zařízení, vestavěná kuchyň nebo doplňkové vybavení, uložené ve vozidle, včetně elektroniky, spotřebičů, nábytku nebo nádobí. Vůz jako celek s prvky, které jsou jeho pevnou součástí, pojišťovací společnosti zohledňují již v základním balíčku. V případně doplňků je ovšem nutné žádat o dílčí připojištění, zaleží na nabídce konkrétní pojišťovny.

Parametry pojištění

Povinné ručení pro obytné vozy se sjednává dle objemu motoru. U havarijního pojištění je důležitým kritériem pořizovací cena a značka.

Levnější pojištění vždy sjednáte u obytného přívěsu, jelikož jde o lehké vozidlo bez motorizace. To znamená, že je za jakoukoliv nehodu odpovědné tažné vozidlo. Havarijní pojistka je pak sjednána podle ceny přívěsu.

Také u karavanů a obytných vozů existuje možnost sjednání havarijního připojištění a různých forem asistenčních služeb. Asistenční služby jsou obzvláště důležité z toho důvodu, aby odtahová služba mohla odtáhnout nejen tažné vozidlo, ale i přívěs, který by jinak zůstal stát na místě.

Dle statistik českých pojišťoven jsou nejčastější příčinou pojistných událostí u obytných přívěsů odřeniny a poškození plášťů. Ty vznikají s ohledem na velikost vozu při projetí užšími místy nebo v blízkosti větví, případně bývá problém s couváním. Tyto škody jsou často řešeny jako totální, jelikož je jejich oprava velmi nákladná.

SPOČÍTEJTE SI SVÉ POVINNÉ RUČENÍ

Pojištění pronajatých vozů pro zahraničí

U pronajatých vozů je škoda kryta z pojištění odpovědnosti klienta, které se sjednává na základě tarifů, obsahujících toto riziko odpovědnosti. Podstata pojištění se ovšem vztahuje na škody v momentě, kdy je vůz zaparkován a slouží k ubytování.

Přehled tarifů pojištění odpovědnosti:

  • UNI3, UNI5, UNI7 - limit 2 000 000,-
  • UNI8 - limit 4 000 000,-
  • UNI9 - limit 15 000 000,-

Pojištění pronajatých vozů pro ČR

I zde platí tarifní pojištění odpovědnosti, konkrétně T, T+, TS+. Všechny tarify obsahují stejný limit, který činí 5 000 000,-.

Pokud se dále zajímáte o pojištění přípojných vozíků, neváhejte kliknout na náš další článek.