222 100 200 Zavoláme vám zpět

Povinné ručení: Asistenční služby

Asistenční služby u povinného ručení jsou v dnešní době je u všech pojišťoven nedílnou součástí sjednané smlouvy povinného ručení a liší se rozsahem a limity. Asistenční služby jsou vám k dispozici 7 dní v týdnu, 24 hodin denně a pomohou vám v případě poruchy, nehody, odcizení vozidla a dalších obtíží. Rozsah asistenčních služeb je vždy definován v pojistné smlouvě nebo pojistných podmínkách, které jsou nedílnou součástí smlouvy. V případě potřeby můžete kontaktovat přímo asistenční linku své pojišťovny nebo využít linku pomoci řidičů na telefonním čísle 1224, kde se vám také dostane odpovídající pomoci.

Povinné ručení asistenční služby

Telefonní číslo asistenční linky

Telefonní číslo na asistenční linku najdete v pojistné smlouvě, na zelené kartě a v případě potřeby můžete využít linku 1224.

Linka 1224

Linka pomoci řidičům 1224 je v podstatě asistenční služba sdružená pro všechny české pojišťovny poskytující pojištění vozidel. V případě nouze tedy můžete zavolat na tuto linku bez ohledu na to, u jaké pojišťovny máte povinné ručení sjednané. Asistenční služba v rámci této linky vám okamžitě zajistí pomoc, asistenci či odtah přesně v takém rozsahu, jaký máte sjednaný ve své pojistné smlouvě. Jedná se o rychlou a efektivní pomoc, díky které jsou následky nehod odstraněny mnohem rychleji. Navíc vás ochrání před tzv. ,,lovci nehod", tedy společnostmi, které vám nabídnou pomoc a odtah, který vás pak často vyjde velmi draho.

Příklady z praxe

  • Petr má za sebou náročný pracovní týden a tak se v pátek odpoledne už opravdu těší na domácí pohodu a relax. Při cestě z práce, za kterou dojíždí asi 20 km do nejbližšího města, ho zastihl silný déšť. I když svou jízdu přizpůsobil počasí, v jedné z prudších zatáček dostal smyk a sjel z vozovky. Naštěstí z nehody vyvázl bez zranění, auto ovšem už nenastartoval. Zavolal tedy asistenční službu, která zajistila odtah, který nejdřív vyprostil vozidlo z příkopu, následně jej naložil a i společně s řidičem dovezl do servisu. Zde Petr nechal své vozidlo na opravu a dokonce dostal zapůjčené náhradní vozidlo.
  • Lucie s rodinou vyrazila na dlouho plánovanou dovolenou v jižních Čechách. Bohužel přibližně v polovině cesty začalo vozidlo vykazovat známky poruchy a skončilo to zaparkováním nepojízdného vozidla u krajnice. Naštěstí si Lucie vzpomněla, že v rámci asistence k povinnému ručení má nárok na plnění i v případě poruchy vozidla. Zavolala tedy linku 1224, kde ji bylo sděleno, na co všechno má nárok, pro její vozidlo byla poslána odtahová služba, která zároveň dovezla i náhradní vozidlo. Poškozené vozidlo bylo tedy odtaženo do servisu a Lucie s rodinou pokračovala v cestě náhradním vozidlem.

Asistenční služby pro osobní vozidla v rámci ČR zahrnuté zdarma

 Pojišťovna  Oprava na místě (nehoda/porucha)  Odtah vozidla do nejbližšího servisu (nehoda/porucha)  Náhradní vozidlo při nepojízdnosti
 Allianz  3 000 Kč  3 000 Kč  3 dny (max. 1 000 Kč/den)
 AXA  2 800 Kč  bez limitu  pouze organizace
 ČPP 500 Kč – 5 000 Kč (dle vybraného produktu povinného ručení) 500 Kč – 5 000 Kč (dle vybraného produktu povinného ručení)  –
 ČSOB  2 000 Kč  2 000 Kč  1 den (oprava delší než 8 hod.)
 Direct  2 000 Kč (pouze nehoda)  2 000 Kč (pouze nehoda)  –
 HVP  1 800 Kč  1 800 Kč  pouze organizace
 Kooperativa  pouze organizace  limit odtahu 50 km  –
Slavia 1 – 2  hodiny (dle vybraného produktu povinného ručení) pouze organizace/ do nejbližšího servisu / 200 km – záleží na vybraném produktu povinného ručení pouze organizace /2 dny /5 dní – záleží na vybraném produktu povinného ručení

Spočítejte si své povinné ručení