Čelní sklo
Čelní sklo a jeho připojištění je oblíbenou součástí pojištění vozidel. Připojištění čelního skla si můžete obvykle sjednat k povinnému ručení i havarijnímu pojištění a věřte, že se vám může opravdu vyplatit. Pojďme se na toto připojištění podívat blíže.
Skla - pojistit či nepojistit?
Možná si říkáte, že pojištění skel, případně jen čelního skla, je pro vás zbytečné. Ovšem řešili jste již někdy prasklinu na skle? Víte, kolik taková výměna čelního skla v servise stojí? A to nemluvíme o sklech, která jsou speciálně vyhřívaná apod. O malé finanční částky se rozhodně nejedná. Navíc poškození skel je jednou z nejčastějších pojistných událostí, které pojišťovny v rámci pojištění vozidel řeší. Zkuste tedy popřemýšlet i vy, zda do pojištění svého vozidla toto připojištění přeci jen nezahrnete.
Čelní sklo - připojištění
Připojištění čelního skla nelze sjednat samostatně, vždy je nutné zahrnout jej do smlouvy k povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění. Často se jedná rovnou o pojištění všech skel, záleží však na konkrétní pojišťovně, někdy si můžete zvolit, v jakém rozsahu máte o pojištění skel zájem.
Povinné ručení a připojištění skel
Povinné ručení sice kryje škody způsobené pojištěným vozidlem na majetku či zdraví třetích osob, ovšem připojištění skel se vztahuje přímo na pojištěné vozidlo. Stačí kamínek, který odletí od jiného vozidla a ,,pavučina" na čelním skle je na světě. U povinného ručení můžete v naší současné nabídce sjednat připojištění skel nebo čelního skla u všech pojišťoven. Produkty se samozřejmě liší limity a cenou. Limity se pohybují od 5 000 Kč do 50 000 Kč a zvolenému limitu pak úměrně odpovídá i cena připojištění. Pojištění se sjednává pro případ náhlého poškození, zničení nebo odcizení skel pojištěného vozidla jakoukoliv nahodilou událostí, tj. havárie, živel, odcizení či vandalismus.
Havarijní pojištění a připojištění skel
Možná vám přijde uzavření připojištění skel k havarijnímu pojištění jako zbytečnost, vždyť havarijní pojištění se vztahuje na poškození vašeho vozidla a to včetně skel. To je samozřejmě pravda, ale nezapomínejte na nastavenou spoluúčast. V případě poškození čelního skla bude plnění pojistné události poníženo o spoluúčast, kterou máte ve smlouvě nastavenou. Samozřejmě záleží na nastavené výši spoluúčasti, může se ale velmi snadno stát, že daná částka překročí hodnotu celého skla. Zapomenout nesmíme také na to, že v případě uplatnění škody na čelním skle v rámci havarijního pojištění, se bude jednat o pojistnou událost s vlivem na bonus, což může mít negativní vliv na pojistné v dalších obdobích. Připojištění skel si můžete v rámci naší současné nabídky sjednat ke všem produktům havarijního pojištění u všech pojišťoven.
Jak na to?
Připojištění skel si snadno sjednáte k havarijnímu pojištění nebo k povinnému ručení online, stačí tuto možnost jednoduše zvolit přímo v kalkulaci pojištění. Je třeba počítat s tím, že většina pojišťoven vyžaduje pořízení fotodokumentace po sjednání připojištění skel pro jeho plnou platnost bez zbytečně vysoké spoluúčasti nebo rizika výpovědi tohoto připojištění. Záleží na podmínkách konkrétní pojišťovny, nicméně fotodokumentace se pořizuje nejčastěji tzv. ,,samoprohlídkou". V tomto případě stačí pořídit několik fotografií vozidla dle manuálu, který po sjednání pojištění obdržíte a doložení těchto fotografií pojišťovně. U havarijního pojištění pořízení fotodokumentace skel spojí s nafocením vozidla pro potřeby samotného havarijního pojištění.
Nevíte si rady?
Od toho jsme tady! Pokud potřebujete se sjednáním pojištění vozidla s připojištěním skel poradit, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám s čímkoliv poradíme.