Zákaznická linka:
9:00 - 17:00
222 100 200 Zavoláme vám zpět

Postup při onemocnění či úrazu v zahraničí

Samozřejmě ze všeho nejdříve, pokud to zdravotní situace dovolí, zavolejte na asistenční službu a následně vyhledejte lékaře. Jestliže budete ubytováni v hotelu, navštivte hotelového lékaře, budete-li mít ubytování vlastní, jistě v každém rekreačním letovisku najdete pohotovost. Lékaři se prokažte asistenční kartičkou, která je důkazem toho, že jste pojištěna. Počítejte však raději s tím, že lékař, zejména soukromý, bude za ošetření požadovat peníze v hotovosti (většinou do částky cca 150 EUR). Na zaplacený obnos si nechte vystavit účet, který po návratu přinesete pojišťovně. Podobně je to i s účty za léky v lékárnách.

V době mobilních telefonů lze vše řešit i tak, že ještě z čekárny lékaře zavoláte na telefonní číslo asistenční služby, a než se dostanete na řadu, je na faxové číslo zdravotnického zařízení zaslána garance platby a potvrzení o platnosti pojištění. Bude-li nutná hospitalizace, pak se nemusíte vůbec o nic starat – nemocnice se sama spojí s asistenční službou nebo pojišťovnou. Všechny instrukce vám sdělí pracovník asistenční služby, stačí jen pozorně poslouchat. A ještě jedna rada na cesty – zanechte si doma pro jistotu kopii pojistné smlouvy. Může se vám ztratit zavazadlo, v němž máte doklady, a pomoc z domova pak přijde vhod.

Topouškův tip:

Nahrajte si asistenční kartičku do mobilního telefonu, originál si vytiskněte a vložte do peněženky.