841 41 41 41

Moderní je pojistit se přes internet

Publikováno: 24.10.2009

S rychlejším tempem našeho života je nutné hledat čím dál tím efektivnější cesty, jak vyřešit různé povinnosti a starosti, které každý máme. Jednou z nich je i pojištění. Jak to zákonné, tak to, které potřebujeme a nebo chceme sami. Bohužel orientovat se v nepřehledných nabídkách jednotlivých pojišťoven je čím dál tím těžší. I z tohoto důvodu vznikl již před více než dvěmi lety odborný server www.top-pojisteni.cz.

Filozofií tohoto projektu je usnadnit lidem cestu k informacím o pojištění a zejména jim jednoduše a rychle porovnat nabídky pojišťoven na českém pojistném trhu. Zároveň jim také umožňuje toto pojištění ihned během několika minut prostřednictvím internetu uzavřít. Top-Pojištění.cz byl prvním tzv. agregátorem pojištění a i přes rostoucí konkurenci si stále drží pozici lídra trhu. ,,Od listopadu 2005, kdy začal fungovat, pomohl s již více než 1,5 mil. porovnávacích kalkulací a stal se lídrem trhu s pojištěním přes internet," řekla Alena Bartoňová, finanční ředitelka a jednatelka společnosti Top-Pojištění.cz.

Jak vyplynulo z průzkumu společnosti KPMG Česká republika, uskutečněného v průběhu roku 2007 mezi deseti největšími pojišťovnami v ČR, možnost uzavřít pojištění přes internet v tuzemsku významně roste. Celkový podíl uzavřených smluv po internetu je prý zatím menší, ale má vzrůstající tendenci. Pro některé pojišťovny se již stal velmi důležitým nebo dokonce hlavním prodejním kanálem. ,,Snažíme se vždy co nejdříve zařadit novou pojišťovnu do našeho kalkulátoru. Jsme tak pokaždé na začátku nejsilnějším distribučním kanálem, protože takto se i nová a malá pojišťovna může velice rychle dostat ke svým cílovým klientům Pro příklad můžeme uvést pojišťovny Wüstenrot nebo Dolnorakouskou pojišťovnu. Pro některé pojišťovny jsme dokonce jediný online kanál, protože internetový prodej pojištění na svých vlastních stránkách nemají," uvedl Pavel Ronovský, obchodní ředitel a jednatel společnosti Top-Pojištění.cz.

Tuto skutečnost potvrzují také meziroční nárůsty smluv uzavřených přes internet v úrovni více než 170%. Jak uvedla Alena Bartoňová, jen přes portál www.top-pojisteni.cz se již pojistilo více než 30000 uživatelů a předepsané pojistné přesáhlo hranici 95 mil. Kč. ,,Náš portál začal nejdříve s produktem povinného ručení, následovalo cestovní pojištění a pojištění řidičského průkazuí. V současné době připravujeme pro jaro 2008 spuštění online porovnání a prodej havarijního pojištění pěti pojišťoven," doplnil Pavel Ronovský. Tyto produkty jsou také nejčastější v přímém prodeji jednotlivých pojišťoven. Z největších 10 pojišťoven jich prostřednictvím internetu prodává povinné ručení pouze 7, stejně tak cestovní pojištění a pouze 3 havarijní pojištění.

A proč je internetové pojištění stále oblíbenější? Je to zejména díky jednoduchosti, rychlosti a pohodlí, nezanedbatelná je také finanční úspora, která se většinou pohybuje na úrovni 10% z pojistného. Podle názoru Pavla Ronovského je také již velká část klientů znechucena z neustálého kontaktování obchodními zástupci pojišťoven nebo multi-levelových sítí společností pro finanční poradenství. ,,S pomocí našeho kalkulátoru si sami vyberete a posoudíte, která pojišťovna je pro Vás ta nejvýhodnější. Není zde tedy žádný vliv provize, ale naopak díky menší nákladovosti ušetříte. Společnosti, které se zabývají finančním poradenstvím a mají stovky či tisíce svých agentů si díky svojí velikosti dokázaly u pojišťoven vybojovat astronomické provize. Bohužel tyto náklady ale nakonec ve finále zaplatí stejně jen klient. Budu velice rád až se k nám dostane takové kvalitní finanční poradenství, které si klient sice sám zaplatí, ale bude mít jistotu, že mu jeho poradce skutečně a zcela nezávisle poradí," uvedl Pavel Ronovský.

Projekt Top-Pojištění.cz patří do silné mezinárodní skupiny GrECo International, která aktivně působí v celé střední a východní Evropě. Doposud se ale soustřeďovala zejména na velké korporátní společnosti. ,,Naše skupina je dlouhodobě zaměřena na segment zejména průmyslových podniků, ale rostoucí výsledky divize GrECo Direct, pod kterou spadají portály také v Maďarsku, Rakousku a v Polsku, ukazují správný směr a budoucnost tohoto moderního způsobu pojištění", dodala na závěr Alena Bartoňová.