Zákaznická linka:
9:00 - 17:00
222 100 200 Zavoláme vám zpět

Dovoz auta z Německa

Publikováno: 03.05.2023

Německo patří mezi tradiční exportéry ojetých vozidel do České republiky. Češi německá auta nakupují rádi kvůli dobrému stavu vozů a mnohem širší nabídce. Přinášíme vám proto návod, jak koupit auto z Německa a jak je to například s pojištěním takového vozu.

Jak koupit auto z Německa?

Nákup vozu z Německa nemusí být nic složitého - dokonce si můžete vybrat, jak auto koupíte a také jak jej přivezete. Zásadní je ale dobrý výběr, který rozhodně nepodceňujte, a následná registrace vozu v Česku. Německý trh s ojetými vozidly je obrovský, ale o to více můžete narazit na podvod a klamavé informace.

Dovoz aut z Německa

Kde koupit auto v Německu?

Máte hned několik možností. Využít můžete některý z webových inzertních portálů, který má mutaci i v češtině. Získáte tak nabídky podle vámi zadaných parametrů a nemusíte do Německa jezdit. Pro nákup ojetých vozidel z Německa můžete využít i specializované firmy, které vám pomohou s dovozem přes hranice a veškerou potřebnou administrativou. Připravte se ale na to, že si za tyto služby připlatíte.

Portály, kde je možné vyhledat vozy z Německa:

  • mobile.de
  • carvago.com
  • autoscout24.cz

Druhou možností je využití nabídky německých profesionálních autobazarů. I zde je možné procházet nabídku online, ale s větší jistotou lze vybírat klidně i na místě. Řiďte se při tom recenzemi nakupujících.

Třetí cestou je nabídka českých dovozců, kteří řeší převoz i veškerou administrativu, která je s dovozem vozidel ze zahraničí spojená.

Na co si dát pozor?

Také v Německu je podvod poměrně běžný, proto máme několik tipů, jak se tomuto riziku vyhnout.

  • Ověřte si daného prodejce (nejméně bezpečnou variantou jsou překupníci).
  • Porovnávejte cenu vozu s jinými nabídkami.
  • Ani v Německu neplaťte žádnou částku předem.
  • Vůz si prohlédněte na místě, ale také si nechte zaslat VIN kód kvůli jeho historii.
  • Spočítejte si reálné náklady, včetně ceny za cestu a registraci v ČR.

SPOČÍTEJTE SI SVÉ POVINNÉ RUČENÍ

Rezervace vozidla

Rezervace je možná po vzájemné domluvě. U profesionálních prodejců to není problém, u soukromé osoby jste odkázáni na její dobré slovo. Před provedením rezervace byste ale měli mít informace o historii a technickém stavu vozidla. Nezdráhejte se požádat o VIN kód, díky kterému si můžete historii ověřit a zjistit, zda auto náhodou nepochází například ze sousedního Polska a jen bylo nově registrováno v Německu, aby se tvářilo jako německé. VIN kód by vám jakýkoliv prodejce měl zaslat. Pokud tomu tak nebude, pravděpodobně vám chce něco zatajit.

Důležité je také stanovit částku, na které jste ochotni se s prodejcem domluvit. Rezervace obvykle platí do druhého dne, takže vám prodejce díky ní dá čas pro příjezd na místo.

Prohlídka a platba vozu z Německa

Prohlídka vozu v Německu je stejně důležitá jako prohlídka v Česku. Dokud si nejste jisti, zda vám stav vozu vyhovuje, včetně zkušební projížďky, určitě žádnou smlouvu nepodepisujte. Může se stát, že cesta k prodejci nakonec bude zbytečná, ale raději se domů vraťte bez nevyhovujícího vozidla než s ním. Nikdy neplaťte žádnou zálohu před podpisem kupní smlouvy. Ideální také je s vozidlem rovnou odjet.

Velmi doporučujeme si zajistit návštěvu více prodejců, ať zvýšíte možnost koupě vozu během jediné cesty do Německa, která sama o sobě může být drahá. Udělejte si na to čas, protože koupě vozu v zahraničí je náročnější a může být více stresující. Bude totiž také nutné navštívit německé úřady kvůli dočasné SPZ, pokud nevyužíváte firmy, která se zaměřuje na převoz vozidel ze zahraničí.

Co zkontrolovat:

  • karosérii,
  • motor, světla, brzdy, topení/klimatizaci, elektroniku,
  • interiér,
  • jízdní vlastnosti,
  • podvozek,
  • všechny potřebné dokumenty k vozidlu.

Kupní smlouva na auto z Německa

Kupní smlouva je důležitá hned z několika důvodů. Slouží vám jako doklad v případě, že budete muset s bývalým majitelem řešit nějaký problém, funguje také jako dočasná náhrada za český technický průkaz a určitě ji budete potřebovat pro následnou registraci vozu v ČR. Smlouva by mimo jiné měla obsahovat také technické údaje o vozidle a případné závady, opravy i výrazné narušení karoserie nebo interiéru, o kterých by měl být kupující informován.

Co by měla obsahovat kupní smlouva:

  • údaje o prodávajícím, kupujícím,
  • údaje o motorovém vozidle jako předmětu smlouvy (měla by být uvedena značka a typ auta, VIN, rok výroby, kupní cena, technický stav vozidla),
  • případné další podmínky koupě.

POROVNAT POJIŠTĚNÍ ONLINE

Jak získat převozní značky?

Převozní značky se rozdělují na vnitrostátní a mezinárodní. Jsou vydávány právě za účelem převozu vozidla mezi státy. Konkrétně jde o zvláštní značku pro jízdu z místa prodeje do místa registrace silničního vozidla. Značka se neinstaluje na místo SPZ, ale tiskne se na tvrdý papír, který lze přilepit na zadní sklo vozidla. Převozní značka je pouze dočasná, například na dobu 5 dnů.

Převozní značku získáte na registračním úřadu v místě prodeje, nebo vám ji vystaví profesionální prodejce, u kterého jste vůz zakoupili. Za převozní značku a krátkodobé povinné ručení zaplatíte asi 150 EUR.

Přihlášení auta z dovozu

Po příjezdu do ČR je nutné vůz co nejrychleji registrovat. Co nejdříve si sjednejte české povinné ručení a zajeďte na STK a měření emisí. Jakmile budete mít všechny tyto doklady u sebe, můžete vůz registrovat v registru vozidel.

Doklady potřebné k registraci v ČR:

  • osobní doklady (občanský a řidičský průkaz),
  • potvrzení o zaplacení DPH pro nová auta uvedená do provozu před méně než 6 měsíci nebo s nájezdem pod 6 000 km,
  • kupní smlouva,
  • osvědčení o registraci v Německu,
  • malý a velký technický průkaz,
  • doklady z STK a emisí,
  • zelená karta povinného ručení,
  • vyplněná žádost o zápisu do registru silničních vozidel,
  • peníze na úhradu správního poplatku (800 Kč).

Povinné ručení v ČR

Sháníte po koupi vozu v zahraničí povinné ručení? Pak neváhejte a srovnejte si nabídky pojišťoven díky srovnávači TOP-Pojištění.cz. Povinné ručení si můžete upravit podle vlastních rizik a připojištění.